گزارش برنامه پیمایش جنگل لوندویل و فرود از آبشار بلند لاتون

بنام خدا                                                                                                  1 سر پرست برنامه علی خزایی

2 علی گماسایی کمیته فنی

3مهدی احمد وند

4 وحید احمد وند

5 نگار عادلی

6 فواد خانلر زاده

وسیله نقلیه مینی بوس هیوندا     ساعت حرکت از همدان   22 شب از میدان فردوسی تاریخ حرکت 7 خرداد چهارشنبه  ساعت ورود به روستای کوته کومه 8 صبح روز چهارشنبه بلا فاصله کوله هارو بار نیسان کردیم و ساعت 11 صبح به کلبه عمو خوشنود رسیذیم چون برنام قبلا با راننده نیسان و عمو خوشنود هماهنگ شده بود   همه کارها به خوبی پیشرفت و بعداز نهار به طرف آبشار لاتون براه افتادیم و بعداز دو ساعت پیاده روی در جنگل بسیار زیبای لوندویل به آبشار رسیدیم و من به همراه  علی گماسایی و مهدی احمد وند از سمت یال غربی و با گذر از شیبی بسیار تند به بالای تاج آبشار صعود کردیم و با تشخیص جناب گماسایی که قصد ایجاد مسیر جدیدی بنام مسیرآ رش رو داشت بخاطر بارندگی و رعد و برق شدید منصرف شدیم و بلافاصله اقدام به نصب کارگاه فرود نمودیم ودر زیر بارش باران اقدام به فرود نمودیم  ابتدا  علی گماسایی شروع به فرود نمودند که بخاطر طول بلند ابشار از دو طول طناب  استفاده کردیم و بعداز کارگاه اول طنابها را جمع نموده و با ابزار فرود من علی خزایی اقدام به فرود کردم و در کارگاه دوم به علی و مهدی ملحق شدم و بخاطر اینکه کارگاه  از دو رول پلاک و یک زنجیرو حلقه فلزیاحداث  شده بود احتمال تحمل وزن ما سه نفر را نداشت در این مرحله ابتدا مهدی را به پایین فرستادیم و بعداز جمع کردن طنابهای مسیر اول   گارکاه دوم را دایر کردیم که در این محله اول من فرود رفتم و نفر آخر علی گماسایی فرود امد و در نهایت همگی اقدام به جمع آوری وساءل و تجهیزات کردیم و چون باران در حال ریزش بود و لباسهایمان خیس میشد سریع به طرف کلبه برگشتیم   وبا تاریک شدن هوا و یک دور همی صمیمانه و مرور این فرود هیجان انگیز از را جشن گرفتیم و چون خسته بودیم زود خوابیدیم و روز جمعه ساعت 7 صبح بر پازدیم و تصمیم گرفتیم بازدیدی هم از آبشار ویسادار  پره سر تالش داشته باشیم که در ساعت 12 ظهر جمعه به پره سر رسیدیم و اقدام به نصب یک کارگاه فرود به روی پل فلزی که به روی آبشار زده شده بود کردیم و علی اقدام به فرود کرد و ذوباره با صعود میمونی و استفاده از ابزار گیری گیری و یومار سینه به بالای پل برگشت و در ساعت 3 بعداز ظهر به طرف همدان برگشتیم و دقیقا ساعت 1 بامداد روز 11 اردیبهشت همگی به سلامت به خانه رسیدیم   در پایان با تشکر از کلیه دوستانی که مارا در این برنامه مهیج یاری نمودند    شاد و پیروز باشید     ali khazaei