گزارش برنامه صعود به قله دماوند بمناسبت عید سعید فطر 18 مرداد 92

امیرحسین رستمی

مسعود قاسمی

حرکت از همدان 18 روز 16مرداد92       ورود به ناندل ساعت 7 صبح روز 17

هوا آفتابی سرعت باد 15کیلومتر حرکت از ناندل به طرف قله ساعت 8.30 ودر ساعت15.30 به تخت فریدون رسیدیم بعداز استقرار کمپها در محلی مناسب وتوجیح افراد جهت هم هوایی بعد از شام بخاطر خستگی زیاد و ارتفاع گرفتگی چند نفر از اعضا زود خوابیدیم و در ساعت 5 صبح روز جمعه 18 مرداد توسط سرپرست برنامه برپازده شد وبلافاصله بعداز صبحانه سرپرست یکبار دیگرد به چک تجهیزات و لوازم صعود پرداخته شد وآخرین توصیه های ایمنی و توجیه تک تک نفرات در ساعت 6 صبح به طرف قله حرکت نمودیم ودر ساعت 12 به قله رسیدیم و بعداز گرفتن عکسهای یادگاری در هوائی بسیار سرد که بادی به شدت 55کیلومتر در ساعت و در هوائی مه آلود با میدان دید در حدود 10 متر  وشور شوق بسار اقدام به برگشت نمودیم  که در بین راه مابین یخچال غربی و دره یخارها چند تیم از شهرهای مختلف به علت مه شدیداز مسیرخارج   شده بودنند و 2 نفر هم از گروه اهورا به داخل یخچال سقوط کرده بودند که خوشبختانه آسیبی به آنها نرسیده بود و کمک کردیم به کسانی که بخاطر مه شدید گم شده بودند به سلامتی به پناهگاه برگشتیم ودر ساعت 19 به کمپ هارسیدم و چون خیلی خسته بودیم زود خوابیدیم و در روز 19 مرداد ماه و در ساعت 8 صبح

اقدام به فرود به طرف ناندل کردیم که شرایط هوا بسار مه آلود و بارنگی  تازه شروع شده بود  که در چند محل مسیر را گم کردیم که با کمک جی پی اس مسیر را پیدا نمودیم و دقبقا ساعت 11 صبح به محل سوار شدن به خودروها رسیدم و بعداز ساعتی به مسجد و از انجا سوار مینی بوس شدیم و در ساعت 22 به همدان برگشتیم   در پایان با تشکر و قدر دانی از همه کسانی که مارا در این صعودیاری نمودند  شاد پیروز باشید              ali khazaei

تبريك ميگم بالاخره موفق شدين صعودكنيد!!

حمید جعفری پور

تبریک میگم و خسته نباشید به شما که با این همه مشکلات راهتون رو نه تنها گم نکرده بلکه استوار تر از همیشه ادامه میدهید حمید جعفری پور