باشگاه کوهنوردی آرش همدان

صعود تمرینی به تخت نادر در کولاک زمستانی
نویسنده : موفق ; خزایی - ساعت ٥:٢٠ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳٩٠/٩/٢٥

گـــزارش برنامه گروه کوهنوردی آرش همدان

(صعود تمرینی به تخت نادر)

1)علی محمدی(سرپرست آقایان)

2) علی خزایی

3)میثم مریانجی

4)مهدی حیدری

5)پژمان محمدی صالح

6) مهرنوش

7)ابراهیم نوری

1)شیوا محمد پور(سرپرست خانمها)

2)عاطفه محمد پور

3)عادله محمدپور

4)سارا قره داغی

5)غزاله قره داغی

6) شیرین موفق

در ساعت (45/6) گروه با روحیه و آمادگی بالا از میدان گنجنامه به طرف میدان میشان حرکت کردند. و در ساعت (10/7) در ابتدای اردوگاه کیوارستان برای انتخاب سرپرست برای گروه متوقف شدیم. علی محمدی سرپرست آقایان و شیوا محمد پور سرپرست خانمها انتخاب شدند. برنامه گروه برای طی کردن طول مسیر بر این منوال شروع شد که یک خانم و یک آقا پشت سر هم در یک صف حرکت نمایند. در ساعت (20/7) از ابتدای دامنه میدان میشان از مسیر زیر پناهگاه حرکت کردیم. در طول مسیر سر قدمها تعویض می شدند. پس از طی 50 دقیقه از طول مسیر استراحتی 15 دقیقه ای صورت گرفت و با جابجایی نفرات ضعیف تر آخر گروه به اول صف ادامه مسیر داده شد. در ساعت (45/8) برای استراحت و خوردن صبحانه وارد پناهگاه اول میدان میشان شدیم. در ساعت (10) به طرف تخت نادر حرکت کردیم که در طول مسیر با وزش شدید باد و کولاک مواجه شدیم که هر چه به طرف بالاتر حرکت می کردیم شدیدتر می شد و تیم با نظم و انسجام به حرکت خود ادامه می دادند. در ساعت (15/11) به تخت نادر رسیدیم. و بعد از 20 دقیقه فرود گروه از طرف مسیر جدید زیر یال قلعه با سر قدمی آقای خزایی صورت گرفت. در طول مسیر برگشت آموزش فرود اسکاتلندی انجام شد. ساعت (یک ظهر) به پناهگاه اول رسیده برای صرف نهار و استراحت و بعد از 2 ساعت به طرف گنجنامه حرکت خود را ادامه دادیم. در پایان برای همه همنوردان آرزوی موفقیت دارم.