باشگاه کوهنوردی آرش همدان

نویسنده : موفق ; خزایی - ساعت ٩:٢٩ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳٩٠/٩/٥

گـــزارش برنامه صعود به قله کلاغ لان از مسیر دره کیوارستان

اعضـاء شرکت کننده:

1)علیمراد خزائی( سرپرست برنامه)

2)سهراب تحسینی

3) مهدی حیدری

4) وحید نصیری

5) محمود حق شناس

6)محمد جواد موفق

1)عادله محمد پور  (سرپرست بانوان)

2) پریسا زندی

3) سارا قره داغی

4)شیوا محمدپور

ساعت حرکت 6 صبح از میدان گنجنامه حرکت آغاز شد. هوا بسیار سرد بود و خبری از باد و بارش نبود حتی هوا هم صاف بود بعد از اردوگاه کیوارستان از سمت چپ بطرف دره کیوار حرکت کردیم تجهیزات مناسب و افراد آماده بودند ساعت 8 صبح به غار پویا در نزدیکی سنگ کشتی رسیدیم بعد از صرف صبحانه به طرف قله حرکت کردیم برف سنگینی باریده بود. در مسیر صعود چند نوبت تمرین عبور از منطقه بهمن گیر انجام شد.کم کم ابرها نمایان شدند در هوای مه آلود به نزدیکی قله رسیدیم صعود به کندی آغاز شد و امکان گم شدن در مسیر زیاد بود اما با تجربه سرپرست هیچگونه اشتباهی رخ نداد در 500 متر آخر به شدت برف کوبی کردیم که افراد به نوبت سرقدم می شدند و ساعت 30/13 به پناهگاه رسیدیم، تصمیم گرفته شد بعد از صرف غذا به سرعت اقدام به برگشت کنیم با توجه به هوای بسیار بد که به شدت برف می بارید اقدام به فرود از مسیر دوزخ دره کردیم میله راهنما و سیم بکسلهای موجود در مسیر بسیار کارآمد بودند که با کمک افراد زبده باشگاه با موفقیت ولی به کندی برگشتیم خستگی بعضی از نفرات را آزار می داد و مسیر طولانی و هوای بد باعث خستگی شدید شده بود. ساعت 5 به پناهگاه میدان میشان رسیدیم دقایقی استراحت نموده که دو نفر از بچه ها اسیب جزئی داشتند آرام آرام به مسیر ادامه دادیم و ساعت 8  شب در تاریکی و بارش سنگین برف به شهر برگشتیم.

درپایان با تشکر از زحمات و فداکاری افراد از جمله: سهراب تحسینی، پریسا زندی ،مهدی حیدری و آقای موفق. امید به صعودهای بهتری در زمستان.

« قهرمان این هفته سارا قره داغی»

نکات بسیار مهم:

×      تجهیزات مناسب و لباس گرم در زمستان عامل بسیار موفقیت آمیزی در صعود است.

×      کلاه ضد باد و عینک الزامی است.

×      یخ شکن، باتوم و گتر حتماً فراموش نشود.

×      وقت شناسی و گرفتن تایم جهت برگشت بسیار حیاتی است.

×      تجارب راهنما و سرپرست درنجات جان افراد و هدایت گروه بسیار ضروری می باشد.

نتیجه تجربی: در زمستان هرگز تنها به کوه نمی رویم.

با تشکر از کلیه عزیزان همنورد

سرپرست باشگاه کوهنوردی آرش همدان

-----------------------------------------------------------------------------------------