باشگاه کوهنوردی آرش همدان

گـــزارش برنامه صعود به قله یخچال

اعضـاء شرکت کننده:

1)سرپرست برنامه: علیمراد خزائی

2) مهدی حیدری(سرپرست حمله)

3)وحید نصیری

4)محمود حق شناس

5) پژمان محمدی صالح

1)سرپرست بانوان:مهتاب امیری

2)عاطفه محمد پور

3) شیوا محمد پور

ساعت حرکت 6 صبح با تاخیر از میدان دره مرادبیگ بعد ار 30/1 ساعت راه پیمائی در مسیر زیبای کوچه باغهایی که بسیار زیبا و جلوه ای زمستانی داشت و درختانی که ناباورانه با برگهای سبز زمستان را نظاره می کردند برگهای سبزی که غافلگیر شده بودند و بطور دسته جمعی و یکجا در حال ریزش بودند منظره بدیع بوجود آمده بود بعد از رسیدن به خانه های ییلاقی و صرف صبحانه ساعت 9 صبح به طرف قله حرکت کردیم مسیر یخ زده و برف زیادی باریده بود در چند جا افراد پا روی یخها گذاشته و لیز می خوردند با احتیاط مسیر را تا جان پناه ایزدی طی کردیم و از آنجا به بعد تیم به دو دسته تقسیم شد بدلیل خطرناکی یخ زدگی مسیر نفرات حمله کننده وحیدنصیری  و مهدی حیدری عازم قله شدند و در ساعت 12 به پناهگاه یخچال رسیدیم بعد از صرف نهار در کنار سایر کوهنوردان ساعت 3 بعد از ظهر به بقیه پیوستیم و به احتیاط در هوای بسیار بد و کولاک شدید به دره مرادبیگ برگشتیم هوا تاریک شده بود و در میان تاریکی به همدان رسیدیم.